Sunday, July 2, 2017

Best Albums Of 2017 So Far


Evenimentul primei jumatati a anului 2017 a fost Turbo 30, cred ca a doua remasterizare a celebrului album Turbo, foarte urat de metalisti, in special de Kerry King. Ajuns in perioada sine ira et studio si cu o bogata istorie glam metal in spate, pentru mine, Turbo e peste toate albumele Judas Priest de dupa Painkiller si peste Ram It Down. Remasterizarile actuale suna mai bine ca cele anterioare, albumul are inca doua CD-uri cu un concert din acea perioada in care poti auzi toate hiturile pana la Turbo, asa ca e perfect pentru masina. Cred ca Turbo a fost foarte important pentru artistii care au incercat sa se reinventeze in perioada aia. De exemplu, mi se pare ca pe Blind Before I Stop, Meat Loaf a folosit un riff de pe Turbo. Nu mai stiu exact piesa, parca Hot For Love.

Dintre albumele noi aparute in 2017, mi-au atras atentia vreo cateva:

Crystal Fairy - Crystal Fairy
E a nu stiu cata combinatie in care intra Buzz Osbourne si Dale Crover de la Melvins, de data asta cu unul de la Mars Volta si o vocalista de la vreun grup de pe Pitchfork. L-am ascultat cand a aparut, am zis ca e OK si probabil ca o sa ii mai dau o sansa spre finalul anului. Era deja destul de greu sa ii urmaresc pe Buzz si Dale si in Melvins printre atatea reciclari, acum a devenit si mai dificil. Am citit mai multe interviuri cu ei si in special Buzz mi s-a parut ca e foarte frustrat ca nu a reusit sa faca mai multi bani la viata lui. Problema e ca nu poti sa stai si drept si sa te pensionezi la 45 de ani. As fi vrut si eu sa fie asa de simplu.

Darkest Hour - Godless Prophets & The Migrant Flora
Kurt Ballou i-a ajutat si pe astia sa scoata un album pentru cei ca mine. Suna bine acum, poti sa il asculti de cateva ori, dar la anul, daca vrei ceva de genul, tot la Entombed, Dismember si alte trupe din anii '90 te intorci. 

Full Of Hell - Trumpeting Ecstasy
Astia suna la fel ca Nails si probabil ca o sa ii ascult la fel de mult. Adica de cel putin 10 ori. Avantajul lor e ca albumul tine vreo 20 de minute si timpul trece repede. Abia apuc sa deschid mailul si Facebookul si e gata.

Immolation - Atonement
Nu si-au asumat nici un risc, e numai bun sa te intoarca in anii 2000.

Lock Up - Demonization
E al nu stiu catelea proiect al lui Shane Embury. Cu vocalistul de la Brutal Truth de data asta. Am vazut ca anul asta a avut turneu cu Napalm Death, Brujeria si Lock Up. Cred ca e perfect pentru el, fiindca a ajuns la varsta la care are nevoie de miscare. Eu stiu cel mai bine cum e, am facut anul asta mai mult sport decat atunci cand eram copil si jucam fotbal.

Mastodon - Emperor of Sand
Se putea si mai rau. Per total, ma declar multumit de cateva piese.

Memoriam - For The Fallen
Mi-au placut si Bolt Thrower, si Benediction cand eram copil. Daca asculti prima piesa si nu simti nimic, nu are sens sa mergi mai departe. Desi cred ca e imposibil sa nu iti placa daca ai treaba cu muzica asta.

Samsara Blues Experiment - One With The Universe
Astia mi-au devenit simpatici de cand i-am vazut in Daos si tin minte ca i-au disperat pe nevasta mea si pe Sitalce in asa mod incat nu m-au lasat sa stau la bis. Am vazut pe You Tube ca au cantat o piesa de 22 de minute. Nevasta mea s-a invatat minte si nu mai vine cu mine la concerte din astea, dar Sitalce nu s-a invatat si a fost cu mine la Bongzilla.

Sepultura - Machine Messiah
Daca nu v-a placut nimic din perioada cu Derrick Green sau sunteti plini de ura si credeti ca Sepultura e a fratilor Cavalera, nu are rost sa va obositi. Mie imi plac ambele perioade, pentru ca, dupa cum v-am zis mai sus, sunt in perioada sine ira et studio.

Vallenfyre - Fear Those Who Fear Him
Nu cred ca Holmes sau Mackintosh sunt foarte multumiti de cum arata viata lor acum mai ales dupa ce au ajuns ziua pe MTV in perioada One Second. Cred ca resemnare ar fi cuvantul cel mai potrivit. Se va vedea de altfel si pe Medusa, prin toamna. Au ajuns la varsta la care trebuie sa le dea oamenilor ce vor. Mie imi sunt simpatici, pentru ca evolutia lor muzicala a coincis cu a mea si ne-am cam intors de unde am plecat cam in aceeasi perioada.

Nu am prea ascultat country, am in vedere cateva albume pe care trebuie sa le aprofundez. In iarna voi trage concluziile. Pentru popor, as recomanda ultimul Richie Kotzen, Salting Earth, care e peste tot ce a scos cu The Winery Dogs, si noul proiect al unor tipi din Buckcherry, Josh Todd & The Conflicts:


3 comments:

Andrei Vajna II said...

Pain of Salvation nu ti-a atras atentia? Eu inca nu l-am ascultat pe tot, dar l-am tot vazut laudat si am ascultat din intamplare piesa "Full Throttle Tribe" care mi-a atras atentia dinainte sa-mi dau seama ce e.

La We Lost the Sea ai fost cumva?

Dave said...

Nu am fost la We Lost The Sea. Am pierdut ceva? Voi merge la Haywire Festival.

Am ascultat putin Pain of Salvation, nu sunt mare fan al genului. Poate ii dau o sansa in toamna.

Andrei Vajna II said...

Da, si eu merg la Haywire Festival. Din ce am ascultat până acum am descoperit deja vreo 3 trupe interesante.

La We Lost the Sea îmi pare rău că n-am știut de ei de dinainte. Albumul ce l-au cântat, Desert Songs, mi se pare sublim. Și celelalte două trupe mi-au plăcut.