Friday, March 2, 2018

Aerosmith

1993. Stau in fata unei tarabe cu casete. Omul nu prea avea mult rock. Imi recomanda Alice In Chains. Cica sunt tari in State. M-am uitat pe coperta si nu mi-a spus mare lucru. Era Facelift. Stiam ca vocalistul nu are parul lung, un criteriu determinant in acea perioada. "Sau vrei ceva mai clasic? Am ultimul Aerosmith." Get A Grip. Stiam Livin' On The Edge, care se dadea in heavy rotation pe Romania Tineret. Aerosmith a fost.

1997. Trecusem de death/doom si ascultam mai multe genuri in paralel, inclusiv trupe de MTV. Intr-o pauza, la o discutie despre noile casete cumparate si evenutale schimburi, un prieten mi-a spus ca si-a cumparat Within Temptation si Theatre Of Tragedy. Urma sa mi le aduca a doua zi, dar ce sa ii aduc in schimb! "Pai, mi-am luat ultimul Aerosmith, Nine Lives.", am spus eu. "Aerosmith?", m-a intrebat si mi-a tras o privire care parca voia sa spuna: "Chiar atat de jos ai ajuns?" Recunosc ca mi-a placut Falling In Love pe MTV si am facut senzatie la partidele de sah de la sat cu piesa care dadea titlul albumului Nine Lives. Dar ce stiau satenii?

2017. Am citit cartea lui Duff McKagan si omul spune ca ii diviniza pe Aerosmith. Stiam ca cei de la Guns N' Roses erau fani Aerosmith, pe Lies au un cover la Mama Kin, dar nu am dat prea mare importanta acestui aspect pana la Duff. Am reascultat toata discografia Aerosmith si pot sa confirm ca sunt mari. Cel putin pe primele patru albume. Cu alte cuvinte, chiar daca nu am facut cele mai fericite alegeri, nu am gresit nici in 1993, cand nu eram pregatit pentru Alice In Chains, nici 1997. 

Pe prietenul cu Within Temptation si Theatre Of Tragedy l-am mai vazut prin oras imbracat cu pantaloni largi si sapca cu NY.

P.S. Chiar astazi, Tom Morello a pus coperta albumului Get Your Wings, pe Instagram, cu mesajul: "44 years ago today. Great record."

No comments: